czwartek, 3 sierpnia 2017

Fitatu.

Witam! 
Przy trzymaniu konkretnej diety lub też przy kontroli własnych posiłków przyda nam się aplikacja. Można sprawdzać swoje posiłki ręcznie, w notesie. Ale jest to o wiele trudniejsze aby mieć przy sobie non stop notes i długopis. A przecież aplikacje, a raczej telefon mamy zawsze przy sobie. W dodatku działa ona bez internetu. Tak więc nie potrzebujemy non stop bycia online. Serdecznie zapraszam do poznania Fitatu!

Zacznijmy od tego czym jest ta aplikacja.
Fitatu zajmuje się liczeniem z naszych posiłków kalorii oraz makroskładników. Lecz to nie wszystko. Ma kilka dodatkowych funkcji, które dodają tej prostej aplikacji fajnego smaczku dzięki któremu chętniej skusimy się po nią.
Na początek omówmy podstawy. Aplikacja umożliwia liczenie kalorii i kontrolę nad makroskładnikami. I tak też wygląda strona startowa. Na środku jest pasek z posiłkami, a niżej z kolorowymi paskami makroskładniki. Każdy posiłek podliczany jest osobno a następnie dodawany do całości naszego limitu. 
Produkty w bazie danych. Do swojego jadłospisu możemy dodać wszystko. Wybrać spośród produktów w bazie. Lub też dodać do bazy coś nowego. Na plus jest fakt, że aplikacja ma funkcję dodawania porcji, łyżeczki itd. Często nie ważymy czegoś tak dokładnie tylko liczby np. łyżeczkami. Jak już mówiłam na dole znajdują się paseczki z makroskładnikami: białkiem, tłuszczem, węglowodanami. A tuż obok pasek naszego dziennego zapotrzebowania wraz z zjedzonymi kaloriami. Prosto i przejrzyście.
Dodatki.
Główne zastosowanie już mamy. A co mamy w dodatkach aplikacji? Przy zakładaniu konta aplikacja przeprowadza z nami wywiad. Dzięki temu tworzy nam profil w którym mamy wyliczone już zapotrzebowanie i nasz cel. Następnie w dodatkowym ustawieniu możemy dodawać swoją wagę i śledzić jej postępy. Oprócz samej wagi możemy dodać do swoich zapisek, również inne pomiary ciała w cm. Możemy również śledzić nasze dokonania w przekroju dnia, tygodnia i miesiąca. Zarówno wagi jak i posiłków.  
A za co dodatkowo ja lubię fitatu?
Przede wszystkim za fakt, że jest to tak przejrzysta i prosta aplikacja. Od razu wszystko widać. Nie trzeba szukać konkretnej funkcji gdzieś po ustawieniach aplikacji. Podobno fitatu można połączyć z endomondo. Mi niestety nie udało się tego dokonać. Oprócz dodawania przez aplikację endomondo ćwiczeń, również sami możemy tego dokonać w fitatu. Jednak kalkulatory są troszkę inne. I np. w endomondo jest funkcja gps'u co często się przyda.

A wy, używacie już tej aplikacji?
xoxo

9 komentarzy:

  1. Znam i używam, choć teraz nie liczę makro ani kalorii.
    Wydaje się całkiem fajna ta apka.
    Warto spróbować.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aplikacja na pewno może być dobry sposobem by zacząć panować nad tym co się je. Jednak nie każdy wie ile ma jeść czego, z jakim skutkiem i jeżeli jest cel to odżywiać się by cel osiągnąć. Tutaj zaoferuje swoją pomoc :) Jeżeli ktoś będzie miał ochotę zapraszam do mnie www.wrobelprzemek.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej aplikacji, a po przeczytaniu Twojego wpisu wydaje mi się być bardzo przydatną :) Chyba ją zainstaluję, przyda mi się mieć wszystko w jednym miejscu, tym bardziej, że uwielbiam uprawiać sport, więc to będzie ułatwieniem mojego trybu życia. Dołączam do obserwatorów i pozdrawiam!

    https://ehbruh.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja osobiście używam MyFitnessPal i jestem zadowolona :> O tej jeszcze nie słyszałam. Muszę ją sprawdzić :) Pozdrawiam x

    http://alittlebitforbeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie używałam jeszcze tej aplikacji, ale chyba zacznę ;)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie jest to na plus, że działa bez konieczności bycia stale podłączonym do sieci. Muszę ją wypróbować :)Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam tę aplikację :) Buzka

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja uzywałam ale przestałam po tym jak zaniedbywałam wbijania rzeczy bo zapominałam :P

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń